• baner2.png
  • baner5.jpg
  • baner6.jpg
  • baner11.jpg
  • baner12.jpg

 

   Ważne, by dostrzegać i próbować zrozumieć zmiany, które zachodzą u dorastającego człowieka. Takie zadanie stoi przed najbliższym otoczeniem. Jeżeli coś budzi niepokój lub zwykłą niepewność, warto zwrócić się do osób, które na co dzień zajmują się tą problematyką”.

 

Drodzy uczniowie i rodzice, zapraszamy do naszego gabinetu. Jesteśmy w szkole specjalnie dla Was. Możecie zgłaszać się do nas po poradę, możecie konsultować z nami sprawy, które Was frapują. Możecie dzielić się z nami radościami i smutkami, szukać rozwiązań problemów, które często wydają się nie do rozwiązania. Zachęcamy do zgłaszania się do nas. Pamiętajcie, że wspólnym wysiłkiem możemy osiągnąć więcej!

 

Zadania pedagoga i psychologa szkolnego:

  1. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
  2. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
  3. Wspieranie ucznia z wybitnymi uzdolnieniami - organizacja indywidualnego toku nauki.
  4. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
  5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  6. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
  7. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
  8. Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.


Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
• Dyrekcją szkoły
• Rodzicami
• Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły
• Nauczycielami i pracownikami innych szkół
• Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
• Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży


Kiedy spotykamy się z uczniami?

Zwykle wtedy, gdy:

  • są zestresowani
  • mają trudności w nauce, w kontaktach z innymi ludźmi
  • chcą porozmawiać o tym, co ich denerwuje
  • są zainteresowani rozwojem własnego potencjału
  • oni sami lub inne osoby społeczności szkolnej nie przestrzegają ustalonych zasad
  • mają problemy emocjonalne i osobowościowe: lękliwość, nieśmiałość,  nadpobudliwość, zahamowania, napady gniewu, trudności z wyrażaniem  swoich emocji, niską samoocenę
  • niewłaściwie się zachowują: alienują się,  lekceważą polecenia, obowiązujące normy, często wchodzą w konflikty, są agresywni,  itp. cokolwiek, co mogłoby zagrażać ich życiu, zdrowiu, bezpieczeństwu
  •  kieruje ich do nas nauczyciel
  • oczekują pomocy w wyborze zawodu i ścieżki kształcenia
  • chcą podzielić się swoimi sukcesami – tymi szkolnymi i „życiowymi”
  •  wracają z ciekawych podróży z wrażeniami, zdjęciami
  • przygotowują się do prezentacji przygotowywanej wypowiedzi (np. podczas konkursów, prezentacji, egzaminu gimnazjalnego itp.)
  • nie wiedzą, kogo mają zapytać o daną sprawę lub kogo prosić o pomoc
  • oraz w każdej innej sprawie
  • porady i konsultacji dla rodziców