Witamy Was serdecznie
Mamy nadzieję że o Nas nie zapomnieliście, bo My o Was nie. Mamy dla was propozycję wykorzystania czasu wolnego w domu.
Zawitała do nas wiosna, a wiosna jest radosna. Wolny czas można spędzić na dobrej zabawie z naszymi propozycjami!
Dni wiosenne
Ach, motylki już fruwają,
dni wiosenne przybywają, ·rybki w stawie się pluskają
plim i plum i plim i plum
Turkaweczka w lesie grucha,
brzęczy pszczółka,
bzyka mucha.
Kumka żaba i ropucha
kum, kum, kum, kum
Wystrzeliły kwiatów pąki.
Ćwirlą pliszki i skowronki.
Wiosna dzwoni w leśne dzwonki
din, din, din, din.
Świat się śmieje
razem z Misiem, ·pachną kwiatki, łąk strojnisie, ·i chrabąszcze zleciały się
z prawie wszystkich świata stron.
Z traw wyjrzały już pierwiosnki, ·w gaju śpiewa
wdzięczne piosenki
muzykalny i beztroski, ·muzykalny słowik - zuch.
Aż z radości krowa grucha, ·ryczy pszczoła, kumka mucha, ·a Puchatek w słońcu pucha, ·puch, puch, puch!
Motylek z rolki po papierze toaletowym
Wiecie, że z tekturowej tubki po papierze toaletowym można zrobić wiosennego motylka?
Wystarczy trochę twórczej pracy i kolorowa zabawa gotowa. W takim motylkowym towarzystwie oczekiwanie na wiosnę od razu będzie przyjemniejsze!
Do zrobienia motylka z rolki po papierze toaletowym będziesz potrzebować:
- tubkę po papierze toaletowym
- kolorowy papier do owinięcia lub oklejenia tubki
- kolorowy papier na skrzydła
- pisaki lub kredki
- klej
Jak zrobić motylka z rolki po papierze toaletowym:
- Najpierw zawijamy tubkę po papierze toaletowym w kolorowy papier. Możemy także tubkę pomalować farbą.
Wycinamy skrzydła motyla z kolorowej kartki lub kartonu i doklejamy je do tubki. Ozdabiamy według uznania.
Wycinamy czułki i doklejamy u góry od wewnętrznej strony rolki.
Malujemy motylkowi buzię i oczka. Oczy można także nakleić gotowe lub wycięte z białej kartki.
Rysowanie dla dzieci:
http://dzieci.epapa.pl/jak-narysowac/
Zagadki dla dzieci:
http: //dzieci.epapa.pl/zagadki/8/
Zapobieganie negatywnym skutkom stresu i radzenia sobie z nim jest warunkiem utrzymywania wysokiej efektywności uczenia się i podtrzymywania motywacji uczenia się.
Stres wpływa na intelektualne, emocjonalne i interpersonalne funkcjonowanie ucznia, dlatego istotne jest pomaganie uczniom w zwalczaniu i zapobieganiu stresu. W obecnej sytuacji wielu uczniów doświadcza stresu. Stres można opisać z różnych perspektyw. Sytuacyjny, czyli jako zespół warunków wywołujących zagrożenie, zakłócenie działań lub zablokowanie realizacji ważnych potrzeb ucznia. Kolejne ujęcie to traktowanie stresu, jako niespecyficzną reakcję organizmu na wszelkie stawianie wymagania. Stres jest, z biologicznego punktu widzenia pobudzeniem psychofizycznym, czyli mobilizacją do działania w sytuacji trudnej ( do walki z napotkanymi przeszkodami).Stres psychologiczny można traktować, jako psychiczny wysiłek radzenia sobie z sytuacją, którą człowiek ocenia, jako wymagająca uruchomienia nowych środków zaradczych. Oznacza to, że dotychczas stosowane sposoby radzenia sobie okazują się niewystarczające.
Sposoby radzenia sobie ze stresem mogą opierać się na otoczeniu, w którym uczy się uczeń i czynnikach środowiska. Rodzina, przyjaciele, specjaliści dają oparcie i pozwalają lepiej sobie radzić ze stresem. Rozmowy wspierające, wypoczynek, metody skoncentrowane na odprężeniu ciała (ćwiczenia np. joga) czy słuchanie muzyki odgrywają istotną rolę w zwalczaniu skutków stresu.
Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem?
https://www.youtube.com/watch?v=qdT0KsPmvuw
https://www.youtube.com/watch?v=7Tg81LhIFTU dzieci starsze
Dla chętnych muzyka relaksacyjna
https://www.youtube.com/watch?v=FMrtSHAAPhM&list=RDFMrtSHAAPhM&start_radio=1&t=9
Dla najmłodszych z Panem Robótką zawsze jest, co robić
https://www.youtube.com/watch?v=DZfS0JLhpYQ
Pozdrawiamy
mgr Alicja Kujawska-Chudy i mgr Magdalena Hajdasz