Regulamin korzystania
z platformy MS Office 365 dla Edukacji
w Szkole Podstawowej nr 3 im. Czesława Niemena w Świebodzinie
- 1. Postanowienia ogólne
- Korzystanie z Usługi (w tym z komunikatora MS Teams) jest bezpłatne.
- Warunkiem korzystania z Usługi jest posiadanie statusu ucznia Szkoły Podstawowej nr 3.
- Usługa polega na udostępnieniu Uczniowi dostępu do Ms Office 365, w tym aplikacji MS Teams.
- Korzystanie z usługi możliwe jest z dowolnego komputera z dostępem do internetu poprzez dowolną aktualną przeglądarkę internetową. Z części usług można korzystać także za pomocą urządzeń mobilnych typu tablet, smartfon itp.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany funkcjonalności usługi MS Office 365. O zmianach Uczniowie będą informowani za pośrednictwem dziennika elektronicznego.
- Szkoła zobowiązuje się do monitorowania działania systemu MS Office 365, w tym komunikatora MS Teams.
- Aktywowanie usługi następuje po zaakceptowaniu informacji o zapoznaniu się z przepisami niniejszego Regulaminu.
- Konto jest wykorzystywane w komunikacji Szkoły z Uczniem.
- Szkoła Podstawowa nr 3 może wykorzystywać konta wyłącznie do celów wynikających z jej działalności statutowej.
- Szkoła Podstawowa nr 3 nie ponosi odpowiedzialności za straty Ucznia wynikające z korzystania z konta.
- Nadzór nad działalnością Usługi sprawuje wyznaczony przez Szkołę administrator – pracownik SP3.
- 2. Prawa i obowiązki ucznia
- Uczeń ma prawo:
- korzystania z Usługi, o której mowa w § 1 niniejszego regulaminu;
- prywatności danych przechowywanych na serwerze.
- Uczeń ma obowiązek:
- przestrzegania niniejszego regulaminu;
- podporządkowywania się zaleceniom administratora serwera:
- dbania o ochronę dostępu do własnego konta (nie podawać hasła do konta, ani nie udostępniać konta osobom trzecim itp.),
- natychmiast zgłaszać znalezione nieprawidłowości w systemie,
- używać bezpiecznych haseł;
- przed każdymi zajęciami wyłączania wszystkiego, co ma na komputerze lub komórce. To, co dzieje się w tle, może po prostu rozpraszać i przeszkadzać w zajęciach;
- NIE odzywania się do innych wulgarnie, nie wyśmiewania innych, nie krytykowania, nie obrażania;
- logowania się zawsze swoim imieniem i nazwiskiem, nie może podszywać się pod nikogo innego oraz zmieniać nicków w czasie lekcji;
- dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników lekcji nie podawania nikomu spoza klasy hasła dostępu do zajęć. Link i hasło do lekcji online jest indywidualne dla każdej klasy;
- zaniechania nagrywania, fotografowania, robienia print screenów i upubliczniania wszystkiego, co się dzieje w Usłudze. Złamanie tej ważnej zasady wiąże się nie tylko wykluczeniem z lekcji, ale też z konsekwencjami prawnymi;
- zabierania głosu na zajęciach w kolejności ustalonej przez nauczyciela, który prowadzi zajęcia – uczeń może zgłosić się do odpowiedzi;
- nie podnoszenia głosu na innych uczestników. Ani mówiąc przez komunikator, ani w trakcie aktywności na forach - NIE PISZ CAPS LOCKIEM;
- uczestniczyć w zajęciach online ze skupieniem. Szanujmy swój czas i koncentrujmy się na tym, co dzieje się na zajęciach. Jeśli zajęcia będą zakłócane, nauczyciel może wyciszać klasę i dać dostęp do mikrofonu tylko wskazanym uczniom.
- 3. Postanowienia końcowe
- Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania Usługi można zgłaszać poprzez dziennik elektroniczny do dyrekcji szkoły.
- W przypadku reklamacji Szkoła zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.
- Szkoła Podstawowa nr 3 zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu w dowolnej chwili bez podania przyczyny. O zmianach Uczniowie/Opiekunowie zostaną poinformowani przez dziennik elektroniczny.
- Kwestie sporne nieobjęte przepisami niniejszego Regulaminu rozstrzyga Dyrektor Szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulamin zastosowanie maja przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Regulamin został pozytywnie zaopiniowany przez Radę Rodziców i przez Samorząd Uczniowski.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 6-05-2020 r.