• baner2.png
  • baner5.jpg
  • baner6.jpg
  • baner11.jpg
  • baner12.jpg

REGULAMIN NAUKI ZDALNEJ 

w SZKOLE PODSTAWOWEJ nr 3CZESŁAWA NIEMENA w ŚWIEBODZINIE

 

 

 

Zasady bezpieczeństwa

 

  1. Za bezpieczeństwo dziecka w domu podczas zajęć prowadzonych zdalnie odpowiadają rodzice/opiekunowie prawni.
  2. Wszelkie kontakty nauczyciela z uczniami/rodzicami/prawnymi opiekunami powinny być prowadzone przez dziennik elektroniczny Librus.
  3. Wychowawcy klas są zobowiązani do przeprowadzenia zajęć nt. bezpiecznej nauki w Internecie (w ramach kształcenia na odległość).

 

Warunki korzystania ze zdalnego nauczania

 

  1. Warunkiem korzystania ze zdalnego nauczania jest posiadanie komputera/laptopa z dostępem do sieci internetowej oraz kamery i mikrofonu. W razie problemów z zapewnieniem właściwych warunków do nauki zdalnej rodzice/prawni opiekunowie powinni ten fakt niezwłocznie zgłosić wychowawcy klasy. Szkoła w miarę możliwości może użyczyć potrzebnych środków do nauki zdalnej. W przypadku braku takich możliwości szkoła we współpracy z rodzicami/prawnymi opiekunami ustala sposób realizacji kształcenia na odległość.
  2. Lekcje zdalne nauczyciele mogą prowadzić ze szkoły lub z domu na sprzęcie szkolnym lub prywatnym.

 

Zasady prowadzenia zajęć online

 

  1. Zajęcia online odbywają się zgodnie z obowiązującym planem lekcji za pośrednictwem aplikacji TEAMS, chyba że nauczyciel lub dyrektor szkoły zadecyduje inaczej, o czym poinformuje uczniów i ich rodziców/prawnych opiekunów.
  2. Zajęcia prowadzone online nie powinny przekraczać 30 minut.
  3. W lekcji mogą brać udział jedynie uczniowie z danej klasy. Nie mogą w niej uczestniczyć osoby postronne. Hasła do konta nie mogą być przekazywane osobom trzecim
  4. Administratorem lekcji jest nauczyciel i tylko on ma prawo do wyciszania uczestników i prezentowania swojego ekranu, chyba że nauczyciel zdecyduje inaczej.
  5. Treści dydaktyczne są realizowane na bieżąco. Zakres przekazywanych treści i zadań do wykonania jest dostosowany do możliwości psychofizycznych i technicznych uczniów.
  6. Nauczyciele mogą dokonać modyfikacji w rozkładach materiału danego przedmiotu tak, aby umożliwił on realizację podstawy programowej.
  7. Z Psychologiem i Pedagogiem szkolnym można kontaktować się za pomocą dziennika elektronicznego Librus, telefonicznie lub online po wcześniejszym umówieniu się.
  8. Dyrektor szkoły prowadzi nadzór nad zajęciami on line.
  9. Wychowawca klasy systematycznie monitoruje funkcjonowanie uczniów w czasie trwania nauki zdalnej i pozostaje z nimi w kontakcie.

 

Zasady obowiązujące na zajęciach online

  1. W trakcie spotkań online uczeń ma bezwzględny obowiązek przestrzegania netykiety, a w szczególności:
  2. a) nie utrudnia prowadzenie zajęć, zakłócając lekcję poprzez rozmowy, włączanie muzyki,
  3. b) nie usuwa ani nie wycisza uczestników spotkania,
  4. c) sygnalizuje chęć zabrania głosu w sposób ustalony z nauczycielem prowadzącym zajęcia,
  5. d) nie nagrywa lekcji, nie fotografuje, nie robi zrzutów ekranu, nie upublicznia ich pod groźbą wyciągnięcia konsekwencji prawnych,
  6. e) nie udostępnia swojego konta innym, nie podszywa się pod innych,
  7. f) przed zajęciami sprawdza działanie sprzętu i możliwość dostępu do platformy.
  8. Niewłaściwe zachowanie uczniów w czasie lekcji ma wpływ na ocenę zachowania uczniów.

 

Rola rodziców/prawnych opiekunów w nauczaniu zdalnym

  1. Rodzice/opiekunowie prawni mają obowiązek być w kontakcie z wychowawcą i nauczycielami: korzystać regularnie z dziennika elektronicznego, sprawdzać stronę internetową szkoły, zapoznawać się na bieżąco z zamieszczonymi informacjami.
  2. Rodzice/opiekunowie prawni zgłaszają wychowawcy, nauczycielowi uwagi dotyczące organizacji i realizacji zajęć edukacyjnych prowadzonych w formie zdalnej.
  3. Rodzice/opiekunowie prawni w miarę możliwości wspierają (ale nie wyręczają) dzieci w wykonywaniu zadanych prac.
  4. Rodzice/opiekunowie prawni informują wychowawcę klasy o niepokojących sygnałach związanych ze stanem emocjonalnym dziecka.

 

Zasady oceniania

  1. W czasie ograniczenia funkcjonowania szkoły związanego z zagrożeniem epidemicznym wszystkie dokumenty szkolne, ze szczególnym uwzględnieniem Statutu oraz Przedmiotowych Systemów Oceniania pozostają w mocy prawnej i nie ulegają zmianie.
  2. Uczniowie podczas nauki zdalnej są oceniani zgodnie ze Statutem oraz PSO. Oceny uzyskane podczas nauki zdalnej są równoznaczne z ocenami uzyskanymi w trybie stacjonarnym i ponadto mają charakter terapeutyczny, z uwagi na trudną sytuację, jaką jest dla uczniów nauka zdalna.
  3. W okresie nauki zdalnej każdy nauczyciel ma prawo oceniać uczniów i sprawdzać wiedzę i umiejętności z pomocą dostępnych narzędzi informatycznych, udzielając przy tym dokładnych instrukcji i wskazówek technicznych, przy czym na ocenę nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do komputera czy Internetu.
  4. Jeżeli uczeń, z uzasadnionej przyczyny, nie uczestniczył w sprawdzaniu wiedzy i umiejętności, zobowiązany jest ustalić z nauczycielem indywidualny termin i formę uzupełnienia tej zaległości.
  5. W przypadku uzasadnionych podejrzeń o niesamodzielną pracę nauczyciel ma prawo zweryfikować wiadomości i umiejętności ucznia podczas indywidualnego spotkania online w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.
  6. Egzaminy klasyfikacyjne oraz poprawkowe przeprowadzane będą na terenie szkoły z zachowaniem reżimu sanitarnego.